Training
Word Dakar Challenge Proof met de juiste trainingsvormen!

Bijna iedereen kan meedoen aan de Dakar Challenge Run. Jij ook, For Sure! Je hoeft echt geen volle prijzenkast in je woonkamer te hebben staan en je hoeft er al helemaal niet uit te zien als Sylvester Stalone of Rich Froning de cross fit kampioen. Met een goede basisconditie kom je bij de Dakar Challenge Run al een heel eind!

Door de verschillende diciplines: de Obstacle run en de Junior run met verschillende afstanden, is er voor ieder niveau een uitdaging! Finishen bij de Dakar Challenge Run is voor iedereen een haalbaar doel.

Je kunt je op allerlei manieren klaarstomen voor jouw run. Of je nou hardloopt, voetbalt, judoot of als Rambo tekeergaat in de speeltuin: Het draagt allemaal bij aan je Dakar Challenge Run fitheid. Ga je voor een wat gerichtere training, kies dan bijvoorbeeld voor bootcamp of crossfit. De work-outs die je daar doet, vormen een goede voorbereiding op het klimmen, kruipen en tijgeren op het Dakar Challenge parcours.

Centrale trainingen

Als voorbereiding op je Dakar Challenge Run is het mogelijk je trainingen te volgen bij een van onze aangesloten partners. Tijdens de trainingen wordt je door middel van een in- en of outdoor training optimaal voorbereid op de Dakar Challenge Run.

Onze trainingspartner

 

 

Bootcamp

Puur natuur

De buitenlucht geeft een verfrissend effect en zorgt voor ontspanning.

Sport in een groep

Door de aanwezigheid van een ander in de groep, presteer je net iets beter.

All-round

Bootcamp is ontzettend goed voor het krijgen van een goede conditie en kracht.

Verbrand veel calorieën

Verbrand met een bootcamp training tussen de 500 en 800 kcal.

Crossfit

Algehele fitheid

In groepsverband werken aan je algehele fitheid.

Conditie

Met crossfit bouw je een goed uithoudingsvermogen op.

Kracht

Crossfit geeft een meetbaar resultaat.

Snelheid

Met crossfit bouw je explosiviteit op.

Running

Jonger brein

Hardlopen remt de veroudering van ons brein en wetenschappers vermoeden dat het preventief helpt bij dementie.

Beter leren

Een paar keer per week zo’n 3 kwartier rustig hardlopen zorgt voor aanmaak van nieuwe hersencellen en een sterker lerend vermogen.

Verhoogde focus

Verbeterde doorbloeding zorgt voor een optimaal fit brein.

Natuurlijk geluk

Hardlopen verhoogt de aanmaak van de “geluksstof” serotonine.